Dialog om patienters rejse med Bornholmslinjen

​Brugerrådet på Bornholms Hospital er i gang med at kortlægge, hvordan patienterne oplever deres rejse med Bornholmslinjen. Rådet skal bruge oplysningerne den 1. april, når der er møde med Bornholmslinjens ledelse.

”Vi vil gerne høre, hvordan I opfatter jeres rejser med færgen. Vi skal nemlig mødes med færgens ledelse, og derfor vil vi gerne have jeres synspunkter på, hvilke ting vi skal fremføre”, sagde Hans Henrik Reinewald, der er et af medlemmerne i Rådet. 

Rådet havde inviteret til møde om patienternes rejseoplevelser med Bornholmslinjen torsdag den 7. marts 2019. 

På mødet kom der flere input fra de fremmødte om både gode og mindre gode ting, når man som patient rejser til og fra behandling ovre. 

Fortsætter spørgeskemaundersøgelsen

For at få input fra så mange patienter som muligt, har Brugerrådet også lavet en spørgeskemaundersøgelse. Den er blevet delt ud til de patienter, der bruger Bus 700, når de skal over. 

”Vi har besluttet, at vi fortsætter med spørgeskemaerne i tre uger endnu, på den måde bliver vi endnu bedre klædt på til mødet med ledelsen fra Molslinjen”, fortalte Hans Henrik Reinewald. 

I spørgeskemaet skal patienter svare på, hvor tilfredse de er på disse områder:

  • Patientsiddepladserne
  • Adgangsforholdene
  • Skiltningen på færgen

Derudover har de mulighed for selv at skrive andre kommentarer om deres rejseoplevelser. 

Brugerrådets rolle

I brugerrådet er der otte brugere og seks med fra sundhedspersonalet. Brugerrådet mødes seks gange om året.

”Jeg sidder i rådet for at varetage brugernes interesser. Både de positive og de negative ting”, lød forklaringen fra Hans Henrik Reinewald”, da han forklarede de fremmødte, hvorfor han har valgt at deltage i rådets arbejde. 
Redaktør