Er det rigtigt varmt, gør et glas koldt vand underværker, når man sidder i et af hospitalets venteområder. Når man så samtidig kan bladre i et underholdende magasin, føles ventetiden måske lidt kortere. Det er i hvert fald meningen med de indsatser hospitalet har sat i søen for at forbedre oplevelsen for vores patienter på hospitalets venteområder.
18 venteområder gennemgået
Hospitalets 18 venteområder er blevet gennemgået for at sikre, at de lever op til de minimumskrav regionen stiller til venteområderne. Gennemgangen afslørede, at flere af møblerne var slidte og skiltningen til toiletter og personale var mangelfuld. Bordene var rodede, fordi der ingen magasinholdere var, samtidig manglede der enkelte steder drikkelse og underholdning i form af magasiner.
Det er der nu rådet bod på,og der er opstillet nye vanddispensere i venteområderne ved Kirurgisk ambulatorium, Medicinsk ambulatorium, Central-Laboratoriet og Røntgen.
Nye livstilsmagasiner hver måned
Alle hospitalets afdelinger har bestilt et eller flere Read & Care abonnementer. Det er et Røde Kors initiativ, hvor kioskernes overskud af livstils-magasiner kommer ud i venteområder, hvor man kan læse og/eller købe dem. Der er købt nye møbler, diskretionsskærme og magasinholdere og efterhånden ser de fleste venteområder venlige og indbydende ud, så oplevelsen for patienter og pårørende forhåbentlig bliver positiv.
Pilotprojekt på intern skiltning
Næste skridt bliver at forbedre den interne skiltning. Her er hospitalet blevet udpeget af regionen til at være pilothospital, og projektet starter efter sommerferien.