Medarbejdere på Bornholms Hospital og Psykiatrisk Center Bornholm har mulighed for at blive testet for covid-19 én gang om ugen. Kontakt din nærmeste leder om tilbuddet. Det er vigtigt at understrege, at tests foretages i arbejdstiden, og at det naturligvis er helt frivilligt. Vi kan af hensyn til alle kun opfordre til, at man tager imod tilbuddet.
Fra mandag d. 22. marts vil der være 2 podere den første time af åbningstiden, for at undgå kødannelser.
Sted
Ambulatorie 3, Opgang F, etage 1.
Følg skiltningen mod
Podning af personale
Tid
Drop-in podning. Du møder bare op på følgende tidpunkter:
Mandag kl. 13-15
Tirsdag kl. 14-15.45 (bemærk ændring)
Onsdag kl. 12-14
Torsdag kl. 8-10 (bemærk ændring)
Fredag kl. 11-13
Husk dit sundhedskort
Du skal have dit sundhedskort klar, når du skal podes.
Der kan være kø
Vi håber på forståelse ved kø eller henvisning til at komme igen næste dag. Fra mandag d. 22. marts vil der være 2 podere den første time af åbningstiden, for om muligt at undgå lange kødannelser.
Prøvesvar
Find dit prøvesvar på sundhed.dk. Får du et positivt svar bedes du kontakte nærmeste leder. Mød ikke op i afdelingen.
Har du symptomer, er syg eller smittet må du IKKE benytte dette tilbud, men i stedet følge gældende aftaler (kontakte din nærmeste leder eller ansvarshavende).
Ved spørgsmål kontakt din nærmeste leder.
Medarbejdere, der ikke vil lade sig teste
Der er nu lovhjemmel til, at arbejdsgiver kan kræve, at en medarbejder testes for COVID-19 og oplyser testsvaret til arbejdsgiver.
Regionen forventer, at du som medarbejder i sundhedsvæsnet frivilligt lader dig teste for COVID-19, hvor det skønnes relevant.
Muligheden for at kræve test vil derfor kun undtagelsesvist blive brugt.
Hvis det bliver nødvendigt at kræve test af dig som medarbejder, skal det ske skriftligt og i videst muligt omfang i din arbejdstid. Er det nødvendigt, at du testes i fritiden, har du ret til at blive kompenseret herfor.
Det kan få ansættelsesretlige konsekvenser, hvis du som medarbejder ikke efterkommer et påbud om at lade dig teste.